2024. szeptember 14-én mutatták be Molnár Ferenc Játék a kastélyban című darabját a Centrál Színházban, Puskás Tamás rendezésében. Az előadás elröpít minket egy olasz kastélyba, ahol részesei lehetünk egy szenvedélyes drámának, amely sziporkázó humorral oldja az élet nehéz kérdéseit. Zelena Bianka cikke.
Kultúra
Kutatók Éjszakája 2024
Az Európa-szerte megrendezett Kutatók Éjszakáján ezúttal is változatos előadásokkal, kísérletekkel, laborbejárásokkal és játékos programokkal várják az érdeklődőket, szeptember 27–28-án. Az ELTE-karok által szervezett programokban bárki találhat számára is érdekes témát – a hipnózistól az űridőjárásig, a mesterséges intelligenciától az eutanáziáig „minden is” terítékre kerül.
Csatlakozz Te is az ELTE Online csapatához!
Jelentkezz, és legyél Te is az ország legnagyobb egyetemének hallgatói magazinja, az ELTE Online szerkesztőségének tagja! Szerezz valódi szakmai tapasztalatot az újságírás, a fotózás vagy …
Egy krumplival megrakott szekéren – Károlyi Mihály emlékiratai III.
1919 július eleje. Károlyi Mihály, ex-miniszterelnök és -köztársasági elnök egy krumplival megrakott szekéren hagyta el az országot a családjával, és ezzel megkezdődött huszonhét évig tartó száműzetése. Útja ezután Olaszországon, Jugoszlávián, Anglián, Franciaországon, Mexikón és az Egyesült Államokon át vezetett – sőt, a Szovjetuniót is meglátogatta –, és csak 1946-ban térhetett ismét haza. Jelen cikk az emigráns Károlyi szerencsétlenségeinek sorozatát mutatja be.
Az én ELTE-s történetem – 2024. évi prózaíró pályázat
Immár 5. alkalommal hirdeti meg „Az én ELTE-s történetem” című prózaíró pályázatát a volt és jelen hallgatók számára az ELTE Online, az ELTE Alumni Központ és az ELTE Alumni Alapítvány.
Underground kísérleti filmfesztivált tartanak Esztergomban
A Celluloidra Revolverrel egy alulról szerveződő tudományos és művészeti platform; első fesztiváljukra közel 50 országból érkeztek a megpályázott alkotások, melyekből hétórányi filmanyagot vetítenek majd le az esztergomi Kaleidoszkóp Házban, egybekötve különböző filmes műhelyekkel, szakmai konferenciával, performanszokkal és kísérleti dj szettekkel.
Gyógyító Művészet
A festmények néha titokzatos varázzsal bírnak. Vajon mi lehet az a bűbájos erő, amely évszázadok óta rabul ejti a kíváncsi ember tekintetét, mi lehet az a vonzás, melynek hatására hosszú órákat is eltöltünk egy-egy vászon előtt, sakkjátszmába bonyolódva tekintetünk és a részletek között? Megeshet, hogy a válasz talán annyira profán, hogy sutba dobhatjuk minden előre megfogalmazott elméletünket és műelemző koncepciónkat egy-egy, a rejtély nyitját jelentő elem kedvéért – amint azt a művészi viccnek és ötletes reklámnak egyaránt beillő, az ausztriai Bad Ischlben található Kur-Apotheke gyógyszertár sikátora sugallja.
John Wick helyett viccjancsi: Kinyírni a világot – kritika
A manapság leginkább a John Wick-filmek által képviselt, ponyvás-képregényes világban játszódó, „mindenkit halomra gyilkolós” akciófilmek receptje általában nem túl bonyolult, és még a kevésbé emlékezetes darabok is jó szórakozást tudnak nyújtani másfél-két órára. A Kinyírni a világot is ezt a műfajt képviselné, de nem elégszik meg a szokásos összetevőkkel: hozzáad a képlethez egy szatirikus disztópia-hátteret, egy enyhén meta narrációt, és egy jó nagy adag poénkodást. Stílusos és egyedi műfajmix próbált volna lenni – helyette inkább annak lesz a bizonyítéka, hogy néha mégiscsak jobb a beváltnál maradni.
Ismerj meg minket – Sant’Egidio közösség
Fontos számodra a társadalmi felelősségvállalás? Szívesen segítenél hajléktalanoknak, menekülteknek, időseknek és lennél a barátjuk? Nyitott lennél arra, hogy mindezt egy keresztény közösség támogatásával tedd? Ha bármelyik kérdésre igennel felelnél, akkor ez a cikk neked szól. Ismerd meg közösségünket, a Sant’Egidio közösséget. Szűcs Adél cikke.
VÁLSÁG – MI (LESZ) VÉGRE?: Tudósítás a XIII. Esztétika – Mi végre? konferenciáról
Válság. Ezzel a figyelemfelhívó-figyelmeztető címmel rendezték meg a XIII. Esztétika – Mi végre? (EMV) konferenciát az ELTE hallgatói. A hallgatók által szervezett, ám a hallgatói körön kívül is széles érdeklődést kiváltó konferencia arra a tapintható válságjelenségre reagált, amely a mai esztétika- és tudományművelést jellemzi. Az egyetemi oktatók kirívóan alacsony fizetése, a megélhetési gondok miatt pályaelhagyó hallgatók, illetve az állandó forráshiánnyal küzdő tanszékek – ez csupán néhány olyan mérhető eleme annak a válságnak, amelyre válaszként született az idei EMV konferencia. Célja mégsem egy krízishelyzet kikiáltása volt, hanem annak megmutatása, hogy a most felnövő, tudományművelő generáció miként viszonyul a válság fogalmához, illetve hogy milyen kortárs vagy történeti jelenségekben keresi rá válaszait.