LEMMA projektnap magyartanároknak

Újabb érdekes és informatív eseményt hirdet a LEMMA, azaz a Lehetőségek a Mai Magyartanításban. Ugyan az esemény fő célközönsége a jelenlegi és jövendő magyartanárok, az előadások mindenki számára érdekesek lehetnek, különösen a humán érdeklődésű hallgatóknak.

Kezdjük az alapinformációkkal!

Miről szól a LEMMA július 3-ai projektnapja?

Az esemény leírása szerint „Sokat változott az oktatáspolitikai helyzet az első konferenciánk óta, és az oktatásról szóló közbeszéd is sokkal élénkebbé vált. Néhány dolog azonban változatlan: vannak diákok, akik magyarórára járnak, mi pedig keressük a lehetőségeket a magyartanítás terén. 

A projektnap keretein belül most ezekre a tanítási lehetőségekre koncentrálunk. Kipróbálunk különböző tanulásszervezési formákat, és kibeszéljük az alkalmazhatóságukat, illetve a velük kapcsolatos ötleteinket. Változatos formákkal és módszerekkel tanulunk arról, hogyan lehet a gyermekek számára legkevésbé érdekes anyagrészeket is felpezsdíteni.

Megismerkedünk különböző értékelési rendszerekkel, amelyek jobban tudják motiválni a diákokat, mint az egyesek vagy ötösök. Gyere, kísérletezz velünk a különböző tanulásszervezési módszerekkel, hogy aztán újult erővel és sok ötlettel a zsebedben térhess vissza az osztályterembe hétfőn! Találkozzunk június 3-án a BTK-n!

Mikor és hol lesz a projektnap?

Július 3-án, 10 órakor kezdődnek a programok. Az esemény helyszíne az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, A épület, 047-es terem.

Az alábbi programokkal találkozhatok a projektnapon:

10:00–12:00 – Lehet-e jó a frontális óra?

– Návai Péter (ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium): Závada Péter versei 8. osztályosoknak

– Sulyok Blanka (Zöld Kakas Líceum): Madách és a ChatGPT. Az ember tragédiája a mesterséges intelligencia világában 11. osztályosoknak.

12:15–13:00 – beszélgetés az előadókkal

Hogyan érdemes átgondolnunk a frontális óraszervezés jelentését és mi kell egy jó frontális órához? Hogyan tudjuk fenntartani az érdeklődést 45 percig? Mikor ajánlott a digitális és mikor a papíralapú munkaszervezés?

13:00–14:15 – ebédszünet

14:15–15:00 – változatos módszerek és formák

Konczer Kinga és Deák Márton (Forrai Művészeti Gimnázium): Kooperáció, differenciálás, rétegmunka, projekt – hogyan válasszunk munkaformát nehezebb tananyaghoz, hogyan készüljünk az érettségire?

15:15–16:15 – workshop

Próbáljuk ki! Közös munka, ötletelés, módszerek és munkaformák kipróbálása.
A foglalkozás keretein belül Jókai Mór mesevilágához, elbeszélői sajátosságaihoz igyekszünk többféle munkaforma révén hozzáférni a résztvevők aktív közreműködésével.

16:30–17:30 – Alternatív értékelési rendszerek

Tanári értékelés, önértékelés, társértékelés. Beszélgetés Bödecs Pál magyartanárral, a Mecénátus módszer megalkotójával a gamifikáción alapuló pedagógiai módszer értékelési rendszeréről.

A Lemma korábbi workshopjáról ebben a cikkben írtunk.

A szombati projektnapról bővebb információt az esemény Facebook-oldalán, ide kattintva érhettek el, ahonnan a cikk kiemelt képe is származik.  

Author

Ajánlott cikkek